Chiar daca fetele noastre sunt plecate in Polonia si se pregatesc intens pentru a putea imbunatati calitatea actului terapeutic, va mai lasam aici câteva imagini din proiect.Dupa doar o luna, avem inregistrate rezultate uimitoare. Astfel:

  • A. Y. – da noroc sau face pa cu indicatii gestuale din partea terapeutului, salutând partenerii de terapie; se deplaseaza prin târâre pentru a ajunge la catelusa, dar necesita sustinere din partea terapeutului pentru a putea merge de-a busilea; reuseste cu dificultate sa emita prin imitatie sunete izolate. Realizeaza imitativ sau la cerere diferite gesturi in relationarea cu catelusa (ex. da noroc, o mangaie, face “pa” etc.)
  • B.R – in ultimele sedinte din luna a acceptat sa atinga si sa perie catelusii de plus pe care ii respingea initial; si a acceptat prezenta catelusei in apropierea sa, uneori chiar reusind si sa o atinga pe labuta sau pe codita; reuseste sa identifice diferite animale domestice (catelul, pisica, cocosul, vaca, magarul etc.) si sa recunosca culoarea unui numar restrans de animale (alb, negru, maro etc.); reuseste cu ajutor sa deschida fermuarul unei borsete pentru a scoate bobitele de catel si a hrani catelusa. Se deplaseaza manevrand scaunul rulant pentru a se plimba cu catelusa; formuleaza propozitii scurte de genul “Beti sezi!”/ “Betti stai!”/ “Vreau la Betti!”/ “Ia papa!”.
  • C.C – cu fiecare sesiune C.C. reuseste sa accepte cu mai mare usurinta micsorarea distantei dintre ea si catelusa si chiar sa o atinga pe codita sau labuta ca sen de salut; ca urmare a problemelor motrice reuseste cu dificultate sa prinda mingea in mana dreapta si sa o elibereze. Arunca mingea pe o distanta apropiata de scaunul rulant; prezinta dificultati in a utiliza ambele maini pentru a rupe bucatelele de cascaval. Necesita ajutor din partea terapeutului pentru a apuca fermuarul, de a tine de o parte a borsetei pentru a putea trage fermuarul si pentru a scoate bucatile de cascaval din aceasta.
  • P.I – reuseste sa salute membrii echipei, inclusiv catelusul dand noroc sau facandu-i cu mana;
    Face “mai-mai” catelusei; indica partile corpului catelusei cu degetul sau punand mana pe acestea; hraneste catelusa utilizand o farfurie (refuza sa ii dea de mancare din mana deoarece nu ii place senzatia); pronunta imitativ onomatopee de genul (ham-ham, miau-miau, cutu-cutu).
  • A.S. – solicita hrana pentru catelusi formuland propozitii scurte “Alina, da papa!”/
    “Lorena da cutia”/ “Happy, papa!”; necesita ajutor pentru a isi diminua hiperactivitatea pe parcursul activitatii de plimbat si pentru a-si mentine directia si echilibrul; imita miscarile catelusei necesitand uneori indicatii din partea adultului pentru a-si putea focaliza atentia si a o putea mentine asupra catelusei.
  • E.A – Saluta verbal membrii echipei de tarapie, uneori accepta sa dea noroc si cu catelusa Happy, dar refuza sa o auda latrand; mangaie catelusa daca aceasta este asezata cu spatele, sau daca interactunea directa este o urmare a unei activitati ex. sterge catellusa a gura cu servetelul, pune hamul catelusei, ii arata catelusei unde este apa etc; numara adecvat bobitele pentru catelusa insa prezinta dificultati in identificarea cifrei corespunzatoare chiar si in concentrul 1-3. Identifica cu greu cifra 3; ofera imitativ comenzi catelusei insa are tendinta de a vorbi in soapta, sau uneori de a intervenii in ghidarea directa a acesteia fara a mai folosi comenzile verbale (Happy, sezi! Happy, culcat! Pas! Etc.).
  • L.E. – recunoaste si denumeste prin imitatie verbala un numar de pana la 10 obiecte (foloseste in general un limbaj propriu); soliciata bobite pentru catelusa necesitand multiple repetitii pentru pronuntia corecta (da papa) si a o hrani din farfurie (nu are rabdare sa le aseze frumos pe masa sau sa o hraneasca direct din mana); piaptana catelusa, necesitand indicatii privind mentinerea corecta a periei in mana si realizarea corecta a periajului; plimba catelusa respectand indicatiile coterapeutului.
  • M.C. – Realizeaza interactiunea cu Happy prin jocul cu mingea (a aruncat mingea cu o mana, mentinand directia si a asteptat sa primeasca mingea), periajul blanitei (accepta cu greu sa i se explice cum sa tina adecvat peria) si plimbatul acesteia tinandu-o de lesa; solicita adecvat bobite pt catelusa utilizand imitatia verbala, are rabdare sa primeasca bobitele din partea coterapeutului si le ofere adecvat lui Happy folosind farfuria sau asezandu-le frumos pe masa; prezinta o mai buna interactiune si comunicare cu toti membrii echipei; in unele zile initiaza contactul cu catelusa, mangaind-o, imbratisnd-o sau incercand sa o pupe.

Gasiti mai multe despre noi pe:

 

Adresa Noastra

Șoseaua Iancului 9, București

anpc-sal
banner-772x250

Copyright © 2024